Tuesday, August 18, 2015

[Other Artists] Billy Joel - Honesty 忠誠 (52nd Street) 中英文歌詞

(Official Music Video)

(Live Performance)


If you search for tenderness
如果你想找個溫柔女子

It isn't hard to find
不難找的

You can have the love you need to live
你可以擁有愛,去維持生活

But if you look for truthfulness
但如果你想找個忠誠的另一半

You might just as well be blind
你大概會像個瞎子

It always seems to be so hard to give
它似乎總是很難給予的


Honesty is such a lonely word
"忠誠"這字詞是多麼孤獨

Everyone is so untrue
每個人都虛偽無比

Honesty is hardly ever heard
"忠誠"這字詞幾乎未曾聽過

And mostly what I need from you
也就是我需要你有的特質


I can always find someone to say they sympathize
我總能找到同情我的人

If I wear my heart out on my sleeve
如果我把內心掛出來

But I don't want some pretty face
但我不要美麗的臉孔

To tell me pretty lies
告訴我美麗的謊言

All I want is someone to believe
我只想找個可以信賴的人


Honesty is such a lonely word
"忠誠"這字詞是多麼孤獨

Everyone is so untrue
每個人都虛偽無比

Honesty is hardly ever heard
"忠誠"這字詞幾乎未曾聽過

And mostly what I need from you
也就是我需要你有的特質


I can find a lover
我能找個愛人

I can find a friend
我能找個朋友

I can have security until the bitter end
苦難過後,我能獲得安全感

Anyone can comfort me
任何人可以慰藉我

With promises again
只要不再食言

I know
我知道的

I know
我知道的


When I'm deep inside of me
當我意志低沉

Don't be too concerned
別太擔心

I won't ask for nothin' while I'm gone
離去之前,我不會一無所求

But when I want sincerity
但當我要求真誠的心

Tell me where else can I turn
告訴我又該轉身何處

Because you're the only one that I depend on
只因你是我的唯一(心靈)依靠


Honesty is such a lonely word
"忠誠"這字詞是多麼孤獨

Everyone is so untrue
每個人都虛偽無比

Honesty is hardly ever heard
"忠誠"這字詞幾乎未曾聽過

And mostly what I need from you
也就是我需要你有的特質

No comments:

Post a Comment