Tuesday, August 4, 2015

Linkin Park - No Roads Left 走投無路 (Minutes to Midnight) 中英文歌詞


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This song is likely to express the band's pursuit of unreachable artistic perfection, which is frustrating... However, they believe it is the only way they can go, so would try their best to run forward.

這首歌大概表達了樂隊對藝術完美的追求。完美總不能達到,而追求它更往往令人沮喪。
不過,他們認為,這是唯一可以前進的路途,不怕鋌而走險。這種精神,實屬可貴。

I run
我鋌而走險

'Til the silence splits me open
直到沉默撕裂我身

'Til it puts me underground
直到沉默把我埋葬地底

'Til I have no breath
直到我嗚呼斷氣

And no roads left but one
只剩不歸路,否則都走投無路

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Standing alone with no direction
孤身站着,漫無方向

How did I fall so far behind?
我怎麼,會落後這麼遠?

Why am I searching for perfection?
為什麼,我還在追求完美?

Knowing it's something I won't find
都知道,這事情,我不會達到

In my fear and flaws
從我的恐懼和不足裡

I let myself down again
我再次讓自己失望

All because
都是因為


I run
我鋌而走險

'Til the silence splits me open
直到沉默撕裂我身

I run
我鋌而走險

'Til it puts me underground
直到沉默把我埋葬地底

'Til I have no breath
直到我嗚呼斷氣

And no roads left but one
只剩不歸路,否則都走投無路


When did I lose my sense of purpose?
什麼時候,我失去了使命感?

Can I regain what's lost inside?
我可否重拾內心所失去的?

Why do I feel like I deserve this?
為什麼,我覺得我命該如此?

Why does my pain look like my pride?
為什麼,我的苦痛,像是我的驕傲?

Oh…
噢……


In my fear and flaws
從我的恐懼和不足裡

I let myself down again
我再次讓自己失望

All because
都是因為

I let myself down
我讓自己失望

In my fear and flaws
從我的恐懼和不足裡


I run
我鋌而走險

'Til the silence splits me open
直到沉默撕裂我身

I run
我鋌而走險

'Til it puts me underground
直到沉默把我埋葬地底

'Til I have no breath
直到我嗚呼斷氣

And no roads left but one
只剩不歸路,否則都走投無路

No roads left but one
只剩不歸路,否則走投無路


In my fear and flaws
從我的恐懼和不足裡

I let myself down again
我再次讓自己失望

All because
都是因為


I run
我鋌而走險

And the silence splits me open
沉默都撕裂我身

I run
我鋌而走險

And it puts me underground
沉默都把我埋葬地底

But there's no regret
但我絕無後悔

And no roads left to run
都已無路可走


(Making of Minutes to Midnight - No Roads Left But One)

我混音出來的"半器樂"版本:)



No comments:

Post a Comment